Klantenservice

Over ons

Algemeen

Camera Warehouse (v/h Fotovak-Engel, Studio Spui en Digital Warehouse) bestaat al bijna 100 jaar en is op het internet actief sinds 2003. Camera Warehouse is een bedrijf waar passie voor fotografie en kennis van E-commerce en retail dagelijks wordt gecombineerd. Iedere dag leveren wij camera's en accessoires aan iedereen die vanuit passie of professie bezig is met foto en video.

Keurmerken

Camera Warehouse is aangesloten bij Webshop Keurmerk. Dit is het Thuiswinkel Keurmerk voor thuiswinkels die producten en diensten via internet aanbieden. Alle internetorders welke aan consumenten worden verzonden, worden geleverd volgens de regels van het Webshop Keurmerk! Winkelverkopen vinden plaats volgens de voorwaarden van brancheorganisatie SNF waarbij Camera Warehouse is aangesloten.

Vestigingsadressen

Nederland

  • Pieter Calandlaan 228E
  • 1069 LA Amsterdam (NL)
  • 020-619 17 55

België

  • Nassaustraat 12
  • 2000 Antwerpen (B)
  • 03/542 54 87

Registratie

  • Ons inschrijvingsnummer bij de Kamer van Koophandel is 34195038 en het btwnummer is NL8124.60.066.B01.
  • Voor Digital Warehouse Belgie BVBA is het ondernemersnummer BE0826.944.893

Slim kopen

Vele fotografen en videografen kochten reeds bij Camera Warehouse. En niet zonder reden! Groot assortiment, prima prijzen en uitstekende service, al zeggen we het zelf. En dit zetten we nog maar eens een keer "zwart op wit"

  • V.a. 100 euro verzenden we je bestelling gratis naar Nederland en België! (uitzonderingen vormen de zware of grote artikelen. Hierop is een gewichtstoeslag van toepassing).
  • Snelle levering! Indien je een artikel bestelt en betaalt (met iDEAL) voor 17:00 uur en het artikel is voorradig, dan verzenden wij jouw bestelling nog dezelfde dag. In 95% gevallen zal je bestelling de volgende dag worden aangeboden (bron: PostNL). PostNL bezorgt op niet-zakelijke bezorgadressen ook op zaterdag! Ook zendingen buiten Nederland worden veelal de volgende werkdag al aangeboden door PostNL of UPS, (UPS mits besteld en betaald voor 15:00 uur)!
  • Naast iDEAL bieden we een groot aantal andere betaalwijzen aan; Credit Card, PayPal, Bankoverschrijving of achteraf via Afterpay (klik voor meer informatie over betalen bij Camera Warehouse)
  • Wij vergelijken dagelijks onze prijzen met die van onze collega's. Dus hoef jij dat niet meer te doen. Daarom bieden kunnen wij met een gerust hart "lage prijzen" garantie geven op ons aanbod.
  • Wij staan achter onze producten. Veel fabrikanten geven al 2 jaar garantie. Wij gaan nog een stap verder: op camera's en objectieven krijgen consumenten gratis 2 jaar garantie + nog 1 jaar extra. In dit 3e garantiejaar heb je een eigen risico van slechts 75 euro per reparatie. Uiteraard is ook bij het 2+1 jaar garantieplan van buiten komend onheil zoals stof, water- en stootschade uitgesloten van de garantie. Hiervoor kunt u in onze winkels eventueel een verzekering afsluiten. Ook accu's en defecten die het functioneren van jouw camera of objectief niet beperken vallen niet onder de garantie. Deze garantie is uitsluitend voor de eerste eigenaar en dus niet overdraagbaar.
  • Bij Camera Warehouse ben je nooit een nummer; goed advies en persoonlijke aandacht, dat vinden wij belangrijk. Niet alleen als je bij ons in één van de winkels komt, maar ook als je online bestelt; maak gebruik van onze handige chat functie (op werkdagen), bel ons met je vragen of stuur een mailtje.

Voorwaarden

Algemene Voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk

De Algemene Voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014.

Deze Algemene Voorwaarden zullen worden gebruikt door alle leden van de Stichting Webshop Keurmerk met uitzondering van financiële diensten als bedoeld in de Wet Financieel Toezicht en voor zover deze diensten onder toezicht staan van de Autoriteit Financiële Markten.

De voorwaarden zijn niet van toepassing op bestellingen welke in een van de winkels van Camera Warehouse worden afgehaald en/of betaald. Op deze overeenkomsten zijn de standaard SNF voorwaarden van toepassing.

De Algemene Voorwaarden (PDF) kan je hier downloaden en lezen. Ook uitprinten en opslaan is mogelijk

Aansprakelijkheid

Camera Warehouse is jegens jou niet aansprakelijk voor enige schade, tenzij deze te wijten is aan opzet, grove schuld of ernstige nalatigheid van Camera Warehouse. Aansprakelijkheid met betrekking tot bedrijfsschade/stagnatieschade is nadrukkelijk uitgesloten. In elk geval zal het bedrag van de schadevergoeding niet meer bedragen dan het factuurbedrag van de geleverde zaken of diensten.

Klachtenprocedure

Camera Warehouse streeft naar tevreden klanten. Soms lukt dat niet in één keer. Er kan natuurlijk wel eens iets mis gaan. Wij zijn ook maar mensen...

Mocht je toch een slechte ervaring hebben met onze service, dan horen wij dit graag (goede ervaringen overigens ook). Je kunt je klacht richten aan info@camerawarehouse.nl. Wij zullen dan binnen 1 week met een voorstel komen voor het opslossen van jouw klacht of probleem.

Ben je niet tevreden met het antwoord van onze klantenservice, dan kunt je jouw klacht richten aan de directie van Camera Warehouse. Om formele redenen kan dit uitsluitend schriftelijk:

  • Camera Warehouse
  • Pieter Calandlaan 228e
  • 1069 LA Amsterdam

Wij zullen dan wederom binnen 1 week met een reactie komen. Mocht ook deze reactie niet aan je verwachtingen voldoen, dan kunt je jouw klacht voorleggen aan de geschillencommisie van Webshop Keurmerk waarbij Camera Warehouse aangesloten is.

Disclaimer en Sitevoorwaarden

  • Gebruik van deze site betekent dat je onze Algemene Voorwaarden alsmede de overige voorwaarden accepteert!
  • Camera Warehouse streeft ernaar om de informatie op deze website en de informatie in haar digitale nieuwsbrief zo volledig en nauwkeurig mogelijk te laten zijn. Echter, (prijs)wijzigingen, typefouten en afwijkende afbeeldingen worden voorbehouden.
  • Aanduiding "Voor 17:00 uur besteld en betaald, morgen in huis" is uitsluitend van toepassing op zendingen met een afleveradres binnen Nederland op basis van de inspanningsverplichting van PostNL om zendingen de eerstvolgende werkdag te bezorgen (privéadressen ook op zaterdag) en is nooit een fatale termijn! Voorraadverschillen nadrukkelijk voorbehouden
  • Copyright Digital Warehouse BV 2003-2014. Alle rechten nadrukkelijk voorbehouden.
  • Camera Warehouse, ProRock, Digital Warehouse, Mr. Digit en het Mr. Digit logo zijn geregistreerde handels- en/of beeldmerken! Alle overige merknamen zijn van hun respectievelijke eigenaren.
  • Het gebruik van hulpmiddelen zoals ongeautoriseerde spiders met als doel informatie te verzamelen anders dan noodzakelijk voor het doen van een aankoop via deze site is niet toegestaan en wordt gezien als computervredebreuk. Hiervan wordt aangifte gedaan.
  • Ook het overnemen van informatie en/of afbeeldingen van deze site met als doel deze voor eigen commercieel gebruik aan te wenden is niet toegestaan.

Privacyregelement & Cookies

Bedrijfsinformatie

  • Bedrijfsadres: Pieter Calandlaan 228E 1069 LA Amsterdam
  • Postadres: Pieter Calandlaan 228E 1069 LA Amsterdam
  • Inschrijvingsnummer bij de Kamer van Koophandel is 34195038
  • B.T.W.-nummer is NL 812460066B01
  • Email: info@camerawarehouse.nl

Registratie van gegevens

  • Bij elk bezoek aan onze website herkent onze webserver automatisch jouw ip-adres maar niet jouw e-mailadres.
  • Bij een bezoek aan onze website bewaren wij:
    • jouw domeinnaam en IP adres maar niet jouw e-mailadres als je een bezoek brengt aan onze webpagina
    • jouw e-mailadres en IP adres als je bestellingen plaast of vragen stelt via deze website
    • jouw e-mailadres als je dit aan ons communiceert
    • de domeinnaam van andere sites die je geraadpleegd hebt om naar onze site te gaan (bijvoorbeeld een zoekmachine of prijsvergelijker)
    • alle informatie met betrekking tot de pagina’s die je op onze site geraadpleegd hebt
    • alle informatie die je vrijwillig verstrekt hebt (bijvoorbeeld onderzoeksinformatie en/of site-registratie)
  • Je wordt automatisch geregistreerd voor onze nieuwsbrief. Hier kan je je natuurlijk weer voor afmelden. Daarnaast kan je servicemails ontvangen hiervoor kan je je niet afmelden.

Cookies

  • Wij gebruiken cookies. Een cookie is een klein bestand dat verstuurd wordt door een Internetserver en dat zich op de vaste schijf van je computer installeert. Dit bestand houdt de sporen bij van de bezochte Internetsite en bevat een aantal gegevens over dit bezoek. Met het gebruik van onze site accepteer jij dat wij cookies plaatsen!
  • N.B. De meeste websites - waaronder de onze - werken niet goed als je cookies uitschakelt.
  • Wij gebruiken cookies die noodzakelijk zijn voor het goed functioneren van deze website, voor het bijhouden van statistieken (o.a. Google Analytics) en voor koppelingen met externe sites zoals Facebook, Google+, Youtube. Ook sites die naar onze website verwijzen of site waarnaar wij verwijzen, kunnen cookies plaatsen.
  • Ook gebruiken wij cookies om op andere websites bezoekers te voor zien van gerichte advertenties.

Onze website gebruikt Google Adwords

Deze website gebruikt Google Adwords remarkeing service om te adverteren op websites van derde partijen (inclusief Google), gericht op eerder bezoek van onze site. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat wij onze advertenties richten op bezoekers die een bepaalde activiteit op onze site niet hebben afgerond (invullen van een formulier bijvoorbeeld). Dit kan in de vorm van een advertenties op de Google zoek pagina's zijn of via een site uit het Google Display Network. Ook hiervoor worden cookies gebruikt, e.e.a. in lijn met onze eigen privacy policy en Google’s privacy policy.

je kan je voorkeuren t.a.v. Google Advertising instellen door middel van de Google Ad Preferences pagina, en indien gewenst kan je afmelden afmelden voor interesse-gebaseerde advertenties dmv cookie settings of permanent dmv een browser plug-in.

Gebruik en beveiliging van informatie

  • Als wij bepaalde kritieke informatie ontvangen of overdragen, zoals bijvoorbeeld financiële informatie, gebruiken wij een beveiligde server. Je wordt hiervan op de hoogte gesteld via een scherm dat afgebeeld wordt op onze site.
  • Wij hebben de nodige veiligheidsmaatregelen ingevoerd om het verlies, het onrechtmatig gebruik of de wijziging te voorkomen van informatie die wij ontvangen op onze site.

Contact opnemen in verband met ons privacy beleid

  • Als je wenst te reageren op ons privacybeleid, kan je contact met ons opnemen per email: info@camerawarehouse.nl
  • Als je in de toekomst geen e-mails wenst te ontvangen van ons bedrijf, kan je je middels een link in het e-mail bericht afmelden.

Communicatie per telefoon

  • Als je ons uw telefoonnummer meedeelt via het web, zal ons bedrijf je alleen telefonisch contact met je opnemen als dit nodig is om je te informeren over de bestellingen die je geplaatst hebt.
  • Indien je geen geadresseerd reclamedrukwerk en/of geen commerciële telefoontjes (meer) wenst te ontvangen, kan je dat kenbaar maken via de website van de Stichting Infofilter: www.infofilter.nl.

Controle en wijzigen van persoonlijke informatie

  • Ons bedrijf kan de consumenteninformatie gebruiken voor nieuwe doeleinden die nog niet voorzien zijn in ons privacy-beleid. In dat geval, zullen wij dit op voor ons gebruikelijke wijze melden alvorens jouw gegevens te gebruiken voor deze nieuwe doeleinden, om je op de hoogte te stellen van de wijzigingen aan ons reglement voor de bescherming van persoonlijke gegevens en om je de kans te bieden jouw deelname te weigeren.
  • Op verzoek verlenen wij aan de bezoekers van onze site toegang tot de informatie die wij van hen bijhouden. Als je toegang wenst tot deze informatie, gelieve contact met ons op te nemen op het hierboven vermelde adres.
  • Op verzoek bieden wij de bezoekers van onze site de mogelijkheid om eventuele onjuiste gegevens die wij van hen bijhouden, te corrigeren. Als je jouw persoonlijke gegevens wenst te verbeteren, gelieve contact met ons op te nemen op het hierboven vermelde adres.
  • Als je vindt dat onze site niet in overeenstemming is met ons privacybeleid, neem dan contact op met ons op via het hierboven vermelde e-mail adres.

Ruilen en Retourneren

14 dagen bedenktijd voor consumenten (in Belgie "Verzakingsrecht")

Consumenten kunnen vrijwel alle artikelen welke via onze webshop zijn besteld, en per post zijn of worden geleverd, tot 14 dagen na aankoop terugzenden (de zogenaamde wettelijke bedenktijd voor aankopen op afstand). Hieraan zijn verder geen annuleringskosten verbonden. Aan deze retourregeling zijn wel een paar voorwaarden verbonden (zie ook onze algemene verkoopvoorwaarden):

  • Producten die zijn aangeschaft voor professioneel/zakelijk gebruik en/of door een onderneming, stichting, vereniging of enig ander rechtspersoon komen niet in aanmerking voor deze retourregeling. Ook voor producten die onze winkels zijn gekocht (ook al heeft de reservering via internet of telefoon plaatsgevonden) is de wettelijke 14 dagen bedenktijd niet van toepassing.
  • Indien tijdens de bedenktijd tot de conclusie komt dat je je aankopen wilt terugsturen en dus de overeenkomst wilt ontbinden, moet je dit binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling bij ons melden. Je ontvangt vervolgens verzendinstructies hoe je de producten kunt terugsturen. De zending dient binnen 14 weer bij ons binnen te zijn. Wij zijn verplicht om binnen 14 dagen na ontvangst van je retourzending je betaling terug te betalen.
  • Op of aan het afgeleverde mag geen enkele wijziging zijn aangebracht en het afgeleverde dient - indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele verpakking en in ongeschonden staat en vrij van gebruikssporen te zijn en alle meegezonden documentatie, garantiebewijzen dienen te worden gevoegd bij de retourzending. De consument is aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.
  • De kosten van verzending en eventuele verzekering van de retourzending zijn voor jouw rekening. Normale pakketten tot 10kg kan je met PostNL (binnen Nederland) terugsturen voor minder dan 10 euro). Niet of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden door ons geweigerd.
  • Bij terugbetaling van verzendkosten, geldt de meest voordelige wijze van verzenden als basis voor de terugbetaling. Dus als je hebt gekozen voor bijvoorbeeld UPS express en je hebt recht op terugbetaling van de verzendkosten, dan krijg je de kosten voor de standaard verzendwijze terugbetaald.
  • Gebruik bijvoorkeur het modelformulier bij het retourneren van de spullen (PDF download).
  • Alle eventueel voor eigen gebruik of anderszins gemaakte kopieën of bewerkingen of vertalingen van het geleverde - inclusief o.a. gegevensdragers, elektronisch materiaal, handboeken en documentatie - dienen bij de retourzending te worden meegezonden.

Uitzonderingen

Artikelen die speciaal voor jouw op maat zijn gemaakt of speciaal zijn geconfigureerd kunnen niet geretourneerd of geruild worden. Mocht dit het geval zijn, dan staat dit uiteraard in de artikelomschrijving aangegeven of je ontvangt hierover voor verzending van de artikel.

Terugbetalingen

Crediteringen (terugbetaling) zullen wij zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je ons de herroeping meldt, uitvoeren. Tenzij wij aanbieden het product zelf bij je af te halen, mogen wij van de wetgever wachten met terugbetalen tot wij het product hebben ontvangen of tot jij aantoont dat je het product hebt teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat jij hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor jou.

Ruilen van aankopen in een van onze winkels

Ruilen van aankopen in de winkel is mogelijk binnen 14 dagen na aankoop. Het product moet uiteraard in nieuw-staat zijn en compleet met alle toebehoren en verpakking worden ingeleverd. Software, verbruiksartikelen alsmede producten die zakelijk zijn aangeschaft, kunnen niet worden geruild. Bij het retourneren kan je een alternatief artikel van minimaal dezelfde waarde uitkiezen of je ontvangt een tegoedbon. Artikelen die speciaal voor jou zijn besteld, kunnen niet worden geruild.

Betalen bij Camera Warehouse in de winkel

Pinnen en Credit Cards.

Indien je er voor kiest om jouw bestelling af te halen in een van onze winkels dan kan je ook met Pin (in Belgë Bancontact) of Credit Card betalen (met toeslag, vergeet je PIN-code en legitimatie niet en). In verband met jouw en onze veiligheid, grotere bedragen indien mogelijk liever niet contant.

NB: je bankpas is beveiligd met een zogenaamde daglimiet; ongeacht het saldo van je rekening kan je een bepaald maximum bedrag per dag pinnen. Vaak 1500 - 2500 euro. Voordat bij ons een groot bedrag komt pinnen, check even bij je bank wat je daglimiet is (staat vaak ook je bankafschriften) om teleurstellingen te voorkomen. Vaak kan je (tijdelijk) je daglimiet verhogen indien nodig.

Online Betalen

iDeal

Camera Warehouse adviseert je - indien mogeljk - te betalen met iDEAL. Met iDEAL kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. Als internet-bankierder kan je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je je hierrvoor hoeft aan te melden. Deze betaalwijze is snel en bovendien voor jou zonder bijkomende kosten.

Bankoverschrijving

Bij de keuze "betaling vooruit" ontvang je van onze "Payment Provider" Buckaroo per email een betalingsinstructie. Hierin staat ook een betalingskenmerk. Neem dit letterlijk over bij het overmaken van je betaling, anders bestaat de mogelijkheid dat jouw betaling niet wordt herkend. Nadat je betaling is ontvangen, wordt je order verwerkt. Let op: een bankoverschrijving kan enige dagen "onderweg zijn". Artikelen die op deze manier betaald worden, worden maximaal 5 werkdagen gereserveerd.

Credit Cards

Je kunt ook betalen met Visa of Mastercard (met toeslag). Om fraude te voorkomen dient het verzendadres en het factuuradres wel overeen te komen. Bovendien kan de credit card organisatie om aanvullende informatie vragen zoals een kopie van een identiteitsbewijs en/of een kopie van een bankafschrift.

Pay Pal

Ook betaling met Pay Pal is mogelijk (met toeslag). Hiervoor gelden de zelfde voorwaarden als bij Credit Card. Daarnaast moeten wij orders die betaald zijn met Pay Pal tot 1 uur vasthouden. Daarom kan het voorkomen dat orders die geplaatst worden tussen 16:00 en 17:00 uur pas de volgende dag worden verzonden. In verband het het verhoogde frauderisico (voor ons) is betalen met PayPal mogelijk bij bestellingen tot maximaal 250 euro.

Afterpay

Met digitale acceptgiro achteraf uw online bestelling betalen via AfterPay. AfterPay voert voor Camera Warehouse het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een digitale acceptgiro van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. Je kunt bij Camera Warehouse betalen met een digitale acceptgiro tot een bedrag van € 350 als je voor de eerste keer betaalt via Afterpay. Ben je al bekend bij Afterpay dan kan je betalen tot een bedrag van € 600. Voor de verwerking van je betaling worden Afterpay servicekosten in rekening gebracht als bijdrage in de kosten. N.B. betalingskosten worden niet gecrediteerd! Deze betaalwijze is uitsluitend voor consumenten, woonachtig in Nederland en België!

Ter goedkeuring van jouw verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kan je natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.

Je kunt bij vragen over Afterpay altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het consumentendeel van de AfterPay website.

Bancontact/Mr Cash

Met Mister Cash kunnen Belgische rekeninghouders online aankopen doen in onze webwinkel middels hun bankpas. De veiligheid en betrouwbaarheid zijn absoluut gegarandeerd. Belgische klanten die bankieren bij de banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via Mister Cash/Bancontact eenvoudig online betalingen verrichten.

Betalen met Bancontact/Mister Cash is heel eenvoudig en snel. Je aankopen zijn in een paar seconden betaald. Je klikt op het Bancontact/Mister Cash in de lijst van betaalmiddelen. Bankcontact/Mister Cash is alleen op onze Belgische site (.BE) beschikbaar. Betalingen met Bancontact/Mister Cash gebeuren zoals dat bij credietkaarten het geval is aan de hand van het nummer en de vervaldatum van de kaart maar ze gebruiken tegelijkertijd het veiligheidssysteem van webbanking (internetbankieren).

De eerste stap verloopt zoals bij een creditcard: gegevens en kaartnummer intikken. Bij de tweede stap moet de kaarthouder zich in een beveiligd scherm van zijn eigen bank identificeren, zoals dat ook bij internetbankieren gebeurt.

eMaestro

Voor bestemmingslanden waar eMaestro gebruikt kan worden (op dit moment België, Engeland, Spanje en Oostenrijk), bieden wij de mogelijkheid om te betalen met eMaestro (met toeslag).

Sofort Banking

Voor bestemmingslanden waar Sofort Banking gebruikt kan worden (op dit moment België, Duitsland, Oostenrijk en Groot-Brittanië), bieden wij de mogelijkheid om te betalen met Sofort Banking (met toeslag). Let op: je bestelling wordt pas verwerkt om het moment dat je betaling daadwerkelijk is bijgeschreven op de rekening van Buckaroo.

Giropay

Klanten uit Duitsland kunnen gebruik maken van de betaalwijze Giropay (met toeslag).

Verwerking en beveiliging van online betalingen

NB: bij schaarse artikelen volgen wij het principe: betaalde orders gaan voor. Het kan dus gebeuren dat een iDEAL betaling voor gaat op een Bankoverschrijving.

Alle online betalingen worden verzorgd door Buckaroo. Je kunt dus op uw bankafschriften een van deze namen tegen komen. Deze website is op beveiligd door middel van SSL technologie. Op plaatsen waar je persoonlijke gegevens worden uitgewisseld, wordt deze informatie middels encryptie versleuteld. Dit is te herkennen aan het slotje dat rechtsonder of in het URL veld in je browserscherm verschijnt. Ook het betaalsysteem van Buckaroo is beveiligd middels SSL.

Taxfree voor niet-EU inwoners bij aankopen in één van onze winkels

Wat is taxfree voor niet-EU inwoners?

Op je eeste Nederlandse aankopen betaal je een BTW-bedrag van 19 procent. Niet-EU burgers kunnen dit bedrag grotendeels terugkrijgen bij het verlaten van de EU. Wij werken hiervoor samen met VATFREE.

Registreer jezelf op www.vatfree.nl en doorloop deze drie gemakkelijke stappen:

  • Vraag bij aankoop een factuur op naam
  • Laat bij vertrek je aankopbonnen afstempelen bij de EU-Douane
  • Stuur je afgestempelde facturen op naar VATFREE of geef deze af bij de Service Wings balies in vertrekhal 2, Schiphol.

VATFREE regelt de rest en neemt contact met je op voor de terugbetaling.

  • VATFREE administration
  • Postbus 75605
  • 1118 ZR Schiphol
  • Nederland

Meer informatie over het terugvragen van BTW lees je op de website van www.vatfree.nl. Let op: alleen aankoopbonnen boven €50 komen in aanmerking voor teruggave van de BTW.

Onze service partner VATFREE

Met VATFREE kunt u over al je aankopen gemakkelijk de BTW terug vragen. VATFREE - in 2006 opgericht door de founders van Booking.com - is een gerenommeerd bedrijf en regelt de BTW-teruggave voor duizenden reizigers en retailers ieder jaar.

Levertijd, Verzenden en Bezorgen

Afhalen in de winkel

Indien je kiest voor afhalen en betalen in de winkel, wordt je per mail geïnformeerd indien jouw bestelling klaar ligt. Na deze melding wordt jouw bestelling maximaal 3 werkdagen gereserveerd (bij zeer schaarse artikelen kan deze periode korter zijn; hierover wordt je dan geïnformeerd).

Levertijd

Camera Warehouse heeft een groot deel van het assortiment in voorraad: 95% van de online bestellingen wordt direct uit voorraad verzonden vanuit onze locatie in Amsterdam, Nederland! Artikelen die (op werkdagen) besteld zijn voor 17:00 uur en betaald zijn, worden dezelfde dag nog verzonden en doorgaans de eerstvolgende werkdag geleverd (binnen Nederland)! Toch kan het voorkomen dat een artikel tijdelijk niet leverbaar is. We streven er naar om dit middels de voorraadstatus aan te geven. De voorraadstatus kent de volgende "standen":
  • In voorraad; indien voor 17:00 besteld en betaald met iDEAL, vandaag verzonden*
  • In voorraad (op een andere locatie): levertijd circa 3-5 werkdagen
  • Artikel staat in bestelling bij de leverancier, de levertijd bedraagt doorgaans 1-2 weken, afhankelijk van de beschikbaarheid
  • Artikel bestellen wij speciaal voor u. De levertijd is afhankelijk van de beschikbaarheid bij de leverancier, maar bedraagt minimaal 5-10 werkdagen

Let op:

  • "Vandaag verzonden" is alleen van toepassing op werkdagen, dus niet in het weekend en niet op officiële feestdagen.
  • Voorraadstatus informatie wordt om de 20 minuten aangepast. Hierdoor kunnen kleine verschillen optreden!
  • De Levertijd is van toepassing op online bestellingen (ook voor België), de voorraadstatus in onze winkels kan je op de productpagina zien
  • Heb je haast met jouw bestelling, neem dan eerst even contact op!
  • Mocht een artikel tijdelijk niet leverbaar zijn, dan nemen wij via e-mail contact met je op. Aan u dan de keuze om in te stemmen met een langere levertijd, een alternatief artikel te accepteren (eventueel met verrekening van een prijsverschil) of om de bestelling te annuleren. Jouw betaling wordt dan zonder discussie per omgaande gecrediteerd.
  • Het minimum orderbedrag is 10 euro.

Niet thuis?

Mocht je niet thuis zijn op het moment van bezorgen, dan zal PostNL doorgaans nogmaals een poging doen (in België zal worden geprobeerd jouw zending bij de buren af te leveren. Als je dit niet op prijs stelt, gelieve voor verzending via UPS te kiezen). Mocht levering dan nog niet geslaagd zijn, dan krijg je een kaartje in de bus waarmee je jouw zending kunt afhalen op het Postkantoor (legitimatie meenemen). Jouw zending blijft doorgaans ca. 2 weken "op je wachten" alvorens het pakket aan ons wordt teruggestuurd. Eventueel betaalde verzendkosten komen in dit geval niet voor creditering in aanmerking.

Toeslag op bezorgkosten bij zware zendingen

Voor zware en/of grote zendingen (zie opmerking in specificaties op de productpagina) alsmede verzending buiten Nederland gelden afwijkende tarieven! Indien je het artikel toevoegt aan het winkelmandje en de bezorgwijze kiest (je zit dan nog nergens aan vast) zal onze webshop automatisch het van toepassing zijnde bezorgtarief tonen.

We versturen onze zendingen via PostNL (grote en of zware artikelen zoals achtergrondrollen worden doorgaans via UPS verzonden). Na verzending ontvang je van ons per mail een link naar de Track & Trace site van PostNL zodat je jouw zending kunt volgen.

Je zendingen zijn verzekerd!

Alle waardevolle zendingen worden verzekerd verzonden! In dit geval moet je tekenen voor ontvangst. Zo loop je geen risico, wel zo’n veilig gevoel! Krijgt je een pakket aangeboden dat beschadigd of geopend is, laat hiervan dan een aantekening maken op de vrachtbrief. Dat scheelt een hoop gezeur achteraf!

Verzenden binnen Nederland

Wij verzenden dagelijks, van maandag tot en met vrijdag. PostNL bezorgt ook op zaterdag (maar niet op zakelijke adressen). PostNL bezorgt ruim 95% van de zendingen de volgende (werk)dag al bij onze klanten in Nederland! Tegen meerprijs kan je er kiezen voor verzending via UPS. Zware en/of grote zendingen worden doorgaans via UPS verzonden (ook al heb je gekozen voor PostNL).

Bestellingen met bestemming Nederland kunnen tot 17:00 uur worden geplaatst en worden, mits betaald met iDEAL, AfterPay of Credit Card en mits voorradig, dezelfde dag nog verzonden. Voor zendingen via UPS is de "sluitingstijd" 15:00 uur.

De verzendkosten worden automatisch berekend op basis van het gewicht en de bestemming van uw bestelling. Zendingen tot 20 kg volumegewicht binnen Nederland verzenden wij voor 5,95 (België v.a. 7,95) via PostNL met handtekening voor ontvangst. Let op: bij een groeiend aantal artikelen nemen wij de verzendkosten (binnen Nederland en België) voor onze rekening; dit staat aangegeven op de productpagina.

Internationale zendingen

Internationale zendingen worden op de meest kosteneffectieve wijze verzonden via PostNL of UPS. Eventueel kan je tegen meerprijs kiezen voor een snellere variant van UPS! De verzendkosten voor zendingen naar het buitenland zijn mede afhankelijk van de bestemming. Indien je een artikel toevoegt aan het winkelmandje worden de verzendkosten automatisch berekend. In verband met exportbeperkingen van diverse leveranciers, leveren wij uitsluitend naar adressen binnen EU! Klanten uit België kunnen (uiteraad) terecht op www.camerawarehouse.be!

Intra Communitaire leveringen

Hoe het werkt

Intra Communitraire levering zonder BTW is mogelijk indien je namens een bedrijf buiten Nedeland maar binnen de EU handelt en mits je de beschikking hebt over een geldig BTW nummer (België: ondernemersnummer). Kies in de kassa voor "ik koop zakelijk". Vul vervolgens je bedrijfsnaam en btw nummer in. Indien het veld "groen" wordt, is je BTW nummer gevalideerd.

Waar je op moet letten

  • Het valideren van je BTW nummer gebeurt via de VIES service van de EU. Dit is niet de meest betrouwbare dienst; hij wil nog wel eens slecht werken. Indien we je BTW nummer niet kunnen valideren, kunnen wij niet vrij van BTW leveren. Je kan het later nog eens proberen of zelf de BTW terugvorderen.
  • Deze functie werkt niet via de Belgische site (www.camerawarehouse.be) omdat bestellingen via de Belgische site onder ons Belgisch BTW (Ondernemers) nummer worden uitgevoerd; je kunt dus de BTW in België gewoon terugvorderen.
  • De service is alleen beschikbaar voor online bestellingen die daadwerkelijk naar het bedrijfsadres (buiten Nederland) worden verzonden; bij afhalen in onze winkels betaal je normaal de b.t.w.

Garantie en Reparaties

Garantie

Ook na aankoop zullen wij ons inspannen om je van dienst te zijn. Camera Warehouse beschikt niet over een eigen reparatiedienst maar laat jouw defecte product repareren door de importeur of door een gespecialiseerd reparatiebedrijf.

Camera Warehouse is primair hardwareleverancier. Dit betekent dat wij geen software-support leveren. Doorgaans beschikken de importeurs over een gespecialiseerde supportafdeling. Contactinformatie staat in de handleiding van je product of op de website van de importeur/fabrikant.

Wij staan achter onze producten. Veel fabrikanten geven al 2 jaar garantie. Wij gaan nog een stap verder: op camera's en objectieven krijg je (als consument) gratis 2 jaar garantie + nog 1 jaar extra. In dit 3e garantiejaar heb je een eigen risico van slechts 75 euro per reparatie. Uiteraard is ook bij het 2+1 jaar garantieplan van buiten komend onheil zoals stof, water- en stootschade uitgesloten van de garantie. Hiervoor kan je in onze winkels eventueel een verzekering afsluiten. Ook accu's en defecten die het functioneren van jouw camera of objectief niet beperken vallen niet onder de garantie.

Uitsluitingen

De volgende zaken zijn nadrukkelijk uitgesloten van reparatie onder garantie:

  • Gebroken LCD schermen of beschadigingen aan objectieven of filters
  • Schade als gevolg van onjuist gebruik
  • Van buitenaf komend onheil zoals val- of stootschade of inwerking door vocht wordt NOOIT onder garantie gerepareerd!
  • De 2+1 jaar garantie is alleen voor niet-zakelijk en/of niet-professioneel gebruik en niet voor aankopen gedaan voor 1 september 2010.
  • Apparaten welke ingeleverd worden zonder aankoopbewijs en garantiebewijs worden niet onder garantie gerepareerd. Ook bij het eventueel achteraf overleggen van deze documenten worden reparatiekosten in rekening gebracht
  • Verzendkosten van het defecte artikel naar ons zijn voor jouw eigen rekening. Indien je artikel onder garantie wordt gerepareerd, zijn de verzendkosten naar jouw adres (binnen Nederland of Belgie) voor onze rekening. Buiten de garantie zijn de verzendkosten naar jouw adres altijd voor jouw rekening.

Procedure

Mocht je een beroep willen doen op de garantie, stuur dan je defecte product naar:

  • Camera Warehouse
  • Pieter Calandlaan 228E
  • 1069 LA Amsterdam

Graag het volgende bijvoegen:

  • Kopie van uw Camera Warehouse factuur of kassabon
  • Origineel garantiebewijs
  • Duidelijke klachtomschrijving
  • In geval van DJI drones: de volledige verpakking en alle (reserve)onderdelen!
  • Retouradres
  • Telefoonnummer waar je overdag te bereiken bent

Extra voordelen in onze winkels

Een volledig overzicht van onze winkels met openingstijden, routebeschrijving en verdere informatie vind je op onze winkelpagina's

Pasfoto service

In alle filialen hebben wij moderne apparatuur beschikbaar voor het maken van pasfoto's volgens de laatste voorschriften. Of het nu gaat om pasfoto's voor een rijbewijs, paspoort, ID-Card of collegecard, wij maken de pasfoto's graag voor jou! Geheel volgens de geldende voorschriften. En natuurlijk met de garantie "niet goed gekeurd, gratis overgemaakt"!.

Kijk voor de adressen op het overzicht van onze winkels.

Camera Warehouse inruilservice

Bij Camera Warehouse is het mogelijk om je oude digitale camera in te ruilen bij aankoop van een nieuwe camera. Dus heb je geen zin om met je huidige camera te gaan lopen leuren op Markplaats of E-bay? Neem hem mee naar één van onze vestigingen.

Hoe het werkt:

  • Neem het in te ruilen product mee naar onze één van onze vestigingen
  • Wij doen je een vrijblijvend voorstel voor een inruilprijs. Dit voorstel is gebaseerd op de economische waarde.
  • Je ontvangt de inruilprijs als korting op een nieuw te kopen product (er worden geen camera's ingekocht voor contant geld!).

Bij inruil gelden de volgende spelregels:

  • Het in te ruilen product moet werkend en compleet zijn
  • Niet ouder dan 3 jaar oud (tenzij het om echte klassiekers of collector items gaat)
  • Voor inruil komen in aanmerking:
    • digitale spiegelreflex camera's
    • recente high-end digitale compact camera's (zoals de Canon Powershot G-serie, Sony R-serie en de Panasonic LX-5)
    • de betere objectieven
    • recente accessoires zoals flitsers
  • Wij kunnen om een bewijs van aankoop van het in te ruilen product vragen
  • Telefonisch of per e-mail kunnen er geen inruilprijzen worden gegeven; je dient hiervoor met het betreffende product langs te komen in één van onze winkels

Camera Warehouse Klant Kaart

Wij zien onze klanten graag weer terug komen in onze winkels. Daar doen wij elke dag weer ons best voor. Om het voor jou - als vaste klant - extra aantrekkelijk te maken, heeft Camera Warehouse de Klanten Kaart geïntroduceerd. Deze Klanten Kaart biedt je vele privileges en voordelen. Bijvoorbeeld:

  • 25% korting op cursussen en workshops
  • 10% korting op pasfoto's
  • 10% korting op films en doka materiaal (muv Polaroid en Fuji Instax)
  • 10% korting op afdrukken van (digitale) foto's op de direct klaar kiosken in de winkels
  • 10% korting op ontwikkelen en afdrukken van fotowerk dat we in eigen huis produceren - ook analoog - en groot formaat printwerk
  • 20% korting op Sensor reiniging (op Check & Clean dagen - alleen voor Klanten Kaart houders - 1 camera zelfs helemaal gratis)
  • Regelmatig speciale Klanten Kaart privilege aanbiedingen

De Klantenkaart is exclusief te koop in onze winkels voor slechts 5 euro + je emailadres (dan kunnen we je op de hoogte houden van nog meer privileges). Maar die 5 euro heeft er natuurlijk heel snel uit.

De kaart is ook uitsluitend te gebruiken in onze winkels: als je de moeite neemt om naar onze winkels toe te komen mag er wel wat tegen over staan natuurlijk!

Voorwaarden

  • De Klanten Kaart is geldig in alle Camera Warehouse filialen maar niet voor online aankopen
  • De privileges (kortingen) kunnen niet gecombineerd worden met andere kortingen (zoals de 10 euro kortingskaart of het verzilveren van Digits)
  • Bij aanschaf van de Klanten Kaart is registratie van je e-mail adres verplicht
  • Hiermee vervallen alle eerdere kortingsregelingen
  • Klant Kaart programma kan op ieder moment worden aangepast of worden stopgezet. Dit zal via onze website bekend worden gemaakt.